Thursday, December 25, 2003

Hmm... tadi rase cam rajin nak tulih sgt blog, dah lepak lama kat depan kom nih dah jadik rase malas plak... ngantuk mata nih, ingat nak tido jer. Esok nak kena pegi Mini-Mini (landlord agent) jumpa Mr Hasegawa tu lagi... kena bayar JPY60000 (RM1800) utk bayaran permulaan utk masuk rumah baru. Rase cam tak sabar plak nak masuk... duk rumah baru sure tukar rase/angin baru plak.

Hmm... ptg tadi aku ajak Kucai sejak tgh hari lagi... "jom la Kucai... bangkit la tido tu, meh kite pegi..." tapi die tanak bangkit tido gak. Apelah yg best sgt tido sampai petang... aku bangun tadi pun sbb dah tak larat nak lepak atas tilam, bosan beb. Dlm kol 4PM gitu baru aa buleh pegi... tu pun lepas die abis main game. Hampeh. Sabor jer la... mmg dah perangai die camtu. Memula pegi Join Life, tapi takde rumah best aa kat sane. Lagipun aku dah malu dah nak jumpa die... ade ke rumah boleh terbakar? Ntah ape2 aa... aku pun tak tau nak jawab camner. Tapi mende dah jadi kan... terima jer la nasib. Lepas tu pergi Mini Mini... Hasegawa tunjukkan bebrapa rumah... yg kitorang berminat ngan rumah kat Fukiage ngan Arahata tu. Memula pergi rumah kat Fukiage tu... jumpa die nyer Oyasan (tuan rumah). Punya la cerewet cam 'anak kambing'! Aku pun dah naik muak jadinyer... dahle die silap tunjuk bilik... dlm floor plan bilik lain, sampai sane bilik lain rupenyer. Ntah ape2 aa pakcik tu. [Kan dah kutuk ngan aku... aku nih kalu tak start lagi takpe... tapi kalu dah start ngutuk org abis aa. Org Teganu kate "Mappuh orang!"

Time balik (dlm van) aku tanyer Hasegawa buleh tak gi tgk rumah kat Arahata tu... die balik amik kunci jap kat kedai then sambung meronda ke rumah tu... mmg yg cam nih la yg kitorang nak... bilik 2 bijik dua2 saiz 6 'jyou' ngan dapur pun 6 'jyou'. Suasana sekitar pun best... depan masuk rumah tu tak kotor cam rumah tadi. Sebenarnyer rumah tadi yg jadik banyak masalah sbb takleh pasang Skyperfect TV nyer antenna, tu yg jadik peninn tu. Dahle mahal JPY4000 (RM120) dari sini, sini JPY60000 (RM1800) jer. Dekat lagi tu ngan skolah... duk tingkat 2, staright depan tangga, so senang nak pindah nanti. Parking keta pun senang... melambak2 kat depan rumah terus jer. Menarik kan! :) So, kitorang terus ok utk tumah ni... tu la esok kena bayar book dulu tu. Nanti bayar full sampai pertengahan bulan Jan. Banyak gak aa... dlm JPY280000 (RM9000) gak. Bankrap terus aku, camane nasib Altezza aku tak tau lagi. Nampaknyer kena korek duit ASB gak aa utk beli Altezza tu by bulan June 2004 nanti. Macam tak sempat sgt aa... hmm... tgk aa camne. Doa2 aa sket agar Insyaallah bahagia duk rumah baru nanti... amin.

No comments: