Wednesday, December 10, 2003

"dapur tadi terbakar... aku dah bersihkan sket. nanti aku sambung laei" Apa? TERBAKAR???!!! Terkejut beruk aku ptg tadi kat lebri dpt mail tu dari ajan, ape dah jadik kat umah nih? Abis aa rumah aku... terbakar. Tapi aku try to be cool aa... mane aa tau, ajan sajer nak buat aku cuak ker. Bace buku lagi best... mane laa topik yg citer best sket pasal "photoelectric absorption" nih. Dah dekat pukul 6PM gitu aku balik rumah... dah gelap dah. Bukak pintu jer... bau cam minyak jer... gelap semacam jer. Kasut Kucai & Ajan pun takde... nih musti diorang pegi balai polis ker nih (aku agak aa).

Masuk dapur jer... MasyaAllah... semer itam abis syiling & wall paper dinding. Curtain kat tepi dapur tu pun itam gak... abis aa camni, camner nak jawab ngan landlord nih. Semayang Maghrib bagi tenang2 sket, aku call Ajan tanyer dapur nih buleh guna ke tak sbb aku mmg lapar betul, tak buka posa lagi. Ingat nak panaskan sket kurma ayam yg masak mase sahur mlm semalam. Ajan kate buleh guna... aku tanyer apsal buleh terbaka nih. Die kate die lupa api terpasang kat dapur mase nak goreng ptg tadi... nih musti tido/berchat ngan awek nyer pasal nih. Malas aku nak tanye lelebih aa. Takpe aa, yg penting dapur buleh guna... perut aku lagi penting skarang nih. Tgh malam tadi baru Ajan balik... mane die pegi aku tak tau aa. Lepak umah Emi kot. Sejak balik rumah ptg tadi sampai sekarang, kepala aku dah penin2 dah nih... duk hidu bau hangus/hangit yg melekat2 kat dlm bilik aku nih... nak bukak tingkap kang sejuk plak. Suhu kat luar tu 4 deg Celcius. Terpaksa aa bertahan ngan bau ni... dah sembur Fabreeze pun still ade lagi. Sure baju melayu raye aku yg tersangkut kat tepi nih dah bau hangit gak nih... ape aa nasib.

Mlm nih aku just lepak buat experimen jer... tulih report utk submit hari lusa (Khamis). Graf jer yg tinggal nih... ari tu dah buat semer tapi aku nak buat balik kat kertas graf ler, sbb ade yg nak kena carik garis persilangan ler ape la... buat lambat keje aku jer. Tapi pasal mende lain semer dah beres dah. Just buat graf & rumusan dari graf jer sket. Kalu buat mlm nih buleh discuss ngan Dr Rusop (kitorang panggil Mat Rusop) esok... dpt idea sket. Hehe... makan dulu aa, nanti lepas makan sambung lagi. Bye dulu ekk... doa2 aa sket utk Mie... banyak sgt mende peilik 2-3 menjak nih. Risau betul.

No comments: