Sunday, May 02, 2004

Haha... baru jer sampai rumah nih, penat nyer balik naik ketapi dari Tokyo mlm tadi kol 11:23PM. Memacam dugaan... dahler time nak beli tiker bas mase memua tu, die cakap semer dah abis... sampai 6 May baru ade balik. Tukar plan naik ketapi Moonlight Nagara (ketapi mlm)... mujur aa ade tiket. Tu pu tiket aku jer yg dapat student discount sbb yg kucai takde.

Naik densya tadi.... org yg memula duk sebelah aku tu ok jer, tp bila sampai ntah kat mane... die turun, then datang mamat homeless mane ntah duk sebelah aku. Bau hapak tahap dewa naga cam dah 3 bulan tak mandi... besar sungguh dugaan. Bau durian lagi best 8 juta kali ganda dari tu! Aku asyik tutup idung jer... org2 lain belakang aku pun rasenyer bau gak pakik busuk tu... tak tahan beb! Die tgk aku asyik tutup idung jer dlm sejam dua camtu, die naik plak kaki kat atas tempat pegang kat diding depan tu (aku duk seat depan skali), dgn stokin die tu... bertambah la 6.9 kali ganda busuk lagi tuh! Tapi mujur aa die turun lepas tu, ganti ngan mamat yg main hp (keitai) plak kat sebelah... dari die start naik, sampai aku bosan tgk gelagat die asyik main keitai jer... duk tgh mail nngan member aa tuh, kejap gelak2 sengsorang. Last2 berjaya gak aa aku tido, sampai kat Toyohashi aku terkezut sket bila satu famili dari atuk nenek sampai cucu2 naik duk bersila kat depan pintu depan aku. Maklumler, guna tiket free-seat... tp kretapi dah penuh plak, duk atas lantai jer la jawabnyer. Start diorang nih naik, skali lagi takleh tido sbb best tgk gelagat diorang nih... best sesangat! Ngan anak die yg kecik tu cute cam anak gambing jer! Kha kakaka... anak kambing cute tu... sape kate tak cute angkat tangan. Kecuali kambing gurun aa kot...

Okay la... dah sampai gak Nagoya balik... sambung balik hidup hari2 yg sibuk kat sini. Nak tido aa jap... peat nih. Nanti nak start taip research proposal utk Panasonic Scholarship plak... nak siapkan cepat2 semer benda tuh, sbb next week dah sibuk ngan seminar dah... nak siapkan borang recommendation lagi, kalu buleh ari Khamis/Jumaat nih nak antar kat Egawa sensei... then die buleh aa cek dulu sebelum antar kat pejabat 10-14 May nih. Banyak keje ekk... tu tak citer pasal presentation semer lagi tuh. Banyak sgt mende kena kejar sejak-2-menjak nih. InsyaAllah berjaya buat semua dgn cemerlang... perjuangan Lillahita'ala.

1 comment:

fey said...

i'm starting to write a research proposal. When i read the source, it's easy to get lost in abundance of research facts n theories. I only can see pieces of puzzle everywhere but still don't know where should i start#sigh.. deadline is november 16.. then i remember ur master research prop. many years ago, so i got a break with those textbooks n journals to be here.