Wednesday, March 10, 2004

Hmm... lambat sket tulih kat sini, sebenarnyer time meeting utk Egawa lab Isnin lepas (8 Mar), Alhamdulillah... aku dpt masuk GaN (Gallim Nitride) laser sekali ngan member satu kelas Morita kun, under Ohta san. Mmg sebijik macam yg Mat Rusop target... dan mmg macam diorang dah nak tetpkan aku utk tu... rasenyer la. Nih musti Mat Rusop lobi tak inat nyer dari dlm nih. Aku pun tak tau la jugak... lagipun mmg ari tu dah jumpa ngan Egawa sensei 2 kali, so no problem aa kot.

Semalam dah start dah semuanya... semalam duk kat 1-gou-kan (building #1), masuk clean room sane buat clipping/cutting, cleaning, etching, ion-sputtering (mostly), annealing, etc. Banyak buat semalam... sejak pukul 10AM sampai la pukul 7PM, tu pun mase aku balik tu Ohta ade lagi kat bilik duk tunggu nak off-kan mesin sputtering tu. Mmg banyak sgt yg kena blajar... tu baru semalam jer. Nak lipat kertas pun kena blajar... utk masukkan sample/substrate kat dlm tu. Hmm... menarik!

Tp balik mlm tadi mmg penat cam anak ayam aaa... semayang, makan sambil tgk tv, then terus tido! Bangun subuh tadi pun still sakit belakang lagi, to dah takleh tido... hehe... jadual hidup baru plak sekarang... mlm tido awal, pagi bangun awal. Bagus hidup camnih... boleh la jugak tgk matahari at least mase pagi2 tuh. Nanti kol 10 masuk clean room dah takleh tgk lagi dah sbb kena stay kat dlm tu sampai malam.

Mlm nih kl 7PM ade makan2... welcome party utk bebudak baru masuk ngan farewell party utk budak yg grad, InsyaAllah aku pergi jugak, tapi just minum air juice jer la kot. Makanan semer cam takleh makan sbb makan babi... hmm... sabor jer la. Aku mmg malas nak pergi nih, tp takpe aa... first time, boleh kenal ngan bebudak team aku... nanti senang sket time seminar semer2.

Okay, wa chow dulu... nak bersiap pergi skolah plak nih. Wassalam.

No comments: