Saturday, November 22, 2003

Mendappe nok citer nih... banyok sangak mende wak beberape ari nih. Kite start dari ari Khamis dulu aa... mlm Khamis tu dok tido sbb nok settlekan report utk present ari Khamis tu... tak sia2 tak tido satu mlm, alih2 kena terangkan pasal soalan pertama. Cuak gak aa mase memula... camane nok kabbo dallang bahase jepung nih. Tapi buat jer aa ("just do it!"). Memula terangkan pasal pengiraan utk ?d—Ê”äw [wt%], lepas tu kira mass utk setiap PbO, ZrO2, TiO2, SrCO3 tu semer utk buat Pb0.985Sr0.05Zr0.53Ti0.47O3 [1 mol] pada kadar 50[g]. Hehe... Alhamdulillah sebab mase ari Rabu tu jumpa buku best kat library yg ajar cara utk kira nih. Lepas tu terangkan sket2 aa pasal mende lain. Dah abis tu, dgar jer aa bebudak lain nyer penerangan utk soalan 2-4. Susah woooo... budak yg blank kena buat tang tu gak kat whiteboard. Mujur aa aku tak kena soalan yg aku tak paham tu (ada jawapan tapi tak faham).

Mlm tu lepas tarawih kat kaikan (Int'l House), lepak jap kat umah.. then dlm kol 10:30PM gitu bertolak pegi Nagoya Mosque. Mane aa Mok & Fallah nih... tadak pon. Kate nak datang... takpe aa, aku bace Yasin & doa aa dulu. Dah abis tu org Afrika tu cakap die dah hamparkan bedding utk aku kat tingkat atas... hehe... tido aa dulu. Dah dekat kol doblas dah pun... tido dulu. Kol 3AM gitu bangun (alih2 Mok tido sebelah aku)... patut aa mase tido tadi ade terase cam org sebelah aku ngigau... die kot. Kekeke... semayang tahajud berimam sampai kol 4 gitu, makan sahur reramai (briyani, roti nan, etc)... best woo! Lepas Subuh tu, balik jalan kaki ngan Mok ikut Nagoya Station... aku naik first train dari Nagoya kol 6:02 pagi... mujur aa sempat.

Ari Jumaat petang semalam, Mat Rusop buat majlis berbuka puasa kat kaikan, ajak pak arab, bangla, pakistan semer2... Malaysian bro semer pun datang. Best aa... sekali nih jer majlis buka posa tahun nih. Tahun lepas banyak kali gak. Makan sepuas hati aa aku... best woo... ade mee goreng, mmg dah lama betul tak makan. Dah siap semayang Tarawih tu aku tinggal jap pegi lebri carik bahan utk buat report Electronic Properties of Materials pasal Schroedinger's Kittens. Menarik gak aa tajuk tu... sensei bagi report just uk main2 jer. Alhamdulillah, lepak dlm sejam gitu dpt aa source yg best... photocopy, then balik ke kainkan. Tgk2 Tadarus dah abis... oh yea, mlm nih diorang khatamkan Koran, sbb minggu lepas tinggal beberapa surah jer lagi. Ruginyer aku takde... tapi nak wat camner, mmg aku kena pi lebri sbb cuti umum start sabtu sampai isnin. Ari selasa dah kena antar report tu, so mlm nih kena pegi gak sebelum tutup. Mase mmg cukup jer selalu. Lepas tu dtg pulak makanan yg isteri Ayib tu... wahh... mewah betul mlm nih dgn rezki... Alhamdulilllah.

Dah abis semer... balik umah (melabur jap)... then naik subway gi masjid... ramai woo org sebab mlm nih yg ke 27! Mok, Apis, Shapa, Pejal, Fallah, Osh pun ade... tak aa sabishi cam semalam. Hepinyer sbb ade ramai member mlm nih... semayang tahajud cam biase aa jugak (imam banyak cerita sbb banyak persoalan dari jamaah yg dtg), sahur, last skali subuh. Balik ngan keta Apis lepas sklm kol 5:30 gitu... sampai rumah tgk tv sket (bosan), then tido.

Banyak aku buat beberapa ari nih... mlm nih kena siapkan semua skali report Maeda tuh... baru aa buleh beraye ngan aman ari selasa nih. Alhamdulillah... banyak mende menarik dlm idup...

No comments: