Saturday, November 01, 2003

Hari nih akhirnya berakhir jugak semuanya pasal intership ari tu, sbb dah abis dah presentation terakhir utk Electrical & Computer Department petang tadi... Alhamdulillah, Mie nyer penerangan semer clear kot sbb takde org komen pasal tak faham or tak cukup ke ape2. Diorang just tanyer pasal mende2 yg tak tertulis kat dlm tu jer... contohnyer macam oxide thickness Tox berape tadi. Tu aa yg aku paling ingat mase Prof Arai tanyer sbb aku blank nak jawab ape... aku dah lupa dah berape. Carik2 kat dlm kertas research yg aku ade pun takde tulih... mmg mende nih rahsia besar NEC kot. Alih2 aku jawab jer aa 4nm, paling senang sbb teknologi terkini sekarang guna sub-4nm. Cek2 kat dlm Matsushita nyer paper tadi... die nyer dlm 1.1-3.4nm, kat skolah blajar up to 2nm... rasenyer cam aku bodoh plak sbb mende simple cam tu plak terlupa nak tanyer kat Yamamoto (Principal Researcher). Alaa... tak puas ati sbb mende simple nih jer... mmg tak puas hati. Tapi syukur aa sbb semer nyer ok... at least better than any other foreign students, n berjaya buat mende yg susah nak faham jadik senang nak faham, hehe... ;) Kalu pikir balik, mmg mase present kat Tokyo ari tuh, rase2 nyer bebudak tu banyak sgt mende tak paham sbb mase tu banyak sgt limit, especially time limit... and banyak kena jaga rahsia syarikat jugak. Ntah ape2 aaa NEC headquarter.

Okay aa yek... mlm nih penat sesangat dah nih... mlm tadi lepas nak abis subuh baru tido... bangun plak awal, penat nyer. Time tadarus tadi just makan jer... tak basuh bekas masakan cam biase n balik awal dari org sbb dah tak tahan ngantuk sgt, mata dah pedih. Alhamdulillah aa ari nih.... syukur.

No comments: