Saturday, November 15, 2003

Hmm... ari nih wat ape yek. Cam biase jer aa... ari Jumaat bangun lewat (ntah ape nak jadik aa nih), bangun jer terus berkejar gi semayang Jumaat, naik kretapi kol 12:34... lewat 8 minit dari biase. Ptg tu Miss Shibata (Wada Research room) telepon suruh dtg amik surat, kol 3 gitu cakap kat die nak pi. Sampai sane, cam biase... surat Job Guidance satu buku besar & geng2 die yg kecik sket sampai rupenye... malas nak amik, tapi amik gak aa. Semer tu utk keje kat Jepun nih, bukannya utk Malaysia sbb tu aa malas nak bawak balik... buat sampah jer. Offer utk keje kat Malaysia nanti bulan May taun depan kuwar. Tapi banyak gak aa yg memeningkan kepala aku nih... nak keje ke nak sambung Master. Susah nyer buat keputusan... offer keje tu bulan May, xm utk master bulan Aug/Sep... kalu tetiba fail xm terus kena nganggur setahun. Tu yg ngeri tuh! Setakat nih keputusan aku kejar jer dua2... time org pegi interview keje aku pi gak, tapi kalu lulus xm master dan dapat scholarship, aku stay aa sini. Kalu dpt masuk master tapi kalu takde scholarship susah gak... tanak aa kebulur kat sini. Nak bayar loan ASB kat Malaysia tu lagi... life insurance lagi, banyak nak guna duit beb, short sebulan jer dah jadik masalah besar dlm idup.

Mlm tadi Tarawih & Tadarus cam biase kat kaikan (International Students House) sesame ngan bebudak sini reramai. Lepas tu makan spagetti kak Gee (bini Ayib), tapi cukup semangkuk sorang jer.. takde can nak nambah lelebih cam biase.

Alih2 aku kena asah plak... tercapai gak impian bebudak nih nak asah aku sejak 3 tahun lepas lagi... hampeh!



Dah abis basuh semer (cam biase ngan Seedee), lepak ngan Pantrex belajar camner nak kire Pb0.985Sr0.05Zr0.47Ti0.53o3... mende yg memeningkan kepala aku 2-3 minggu nih. Mujur aa Pantrex berjaya gak solve masalah tu last skali, kalu kena tanya ngan Maeda (Dr.) minggu depan ok sket... syukur Alhamdulillah. Bestnyer kalu Pantrex sekali research ngan aku... sure senang sket bab2 matematik nih...

No comments: