Sunday, October 26, 2003

Alhamdulillah... dalam pukul 5:30AM kejap tadi dpt jugak siapkan PIC Writer yg buat start dari hari Khamis lepas. Lepas pateri Khamis lepas, baru start sambung balik dlm pukul 2AM tadi. Siap gak last skali.

Nih mase tgh pateri tadi nih.


Nih la hasilnyer... home made low cost 8-40pin PIC Writer.


Semalam takleh buat sbb kena masak utk NITIA nyer party tuh, stat dari pagi bangun tido dah start masak, then semayang Jumaat, balik tuh sambung lagi masak sampai kol 3:30PM gitu... Kucai pun tulunn gak skali, sbb die pun nak makan gak. Kol 5 gitu gi gunting rambut kat kedai pakcik kat Tsurumai tuh... lawak gak aa pakcik tuh, die suke menyakat org... org Jepun tak kena sakat plak, kite yg foreign nih asyik kena jer. He he... Lepas tuh, gi party tu aa.

Alih2 Nguyen tuh marah palk kate aku lambat, hampeh betul... mmg aa aku lambat, tapi mmg tugas utk prepare kat lobby tuh tugas die ngan Pak (Korean) sbb diorang tak masak amende pon, hampeh! Alih2 aku plak kena... Ajan yg datang skali ngan aku takde kena sound plak. Aku buat muka "kambing" jer aa kat dlm bilik tutor tuh, ngan sensei semer ade... tapi lepas tgk2 sket, aku tulun Yamamoto Sensei bakar udang ngan ikan sanma, best gak. Macam buat BBQ plak kat dlm bilik tutor tuh, mase University President berucap, tetiba asap kuwar berkepepul2 dari pintu bilik tuh... hehe... ikan sanma Yamamoto sensei aa tuh, dah hangus kot.

Mase party tuh cam biase jer aa, aku pulun makan pepuas ape yg buleh dimakan... tapi semer yg bebudak Malaysia masak jer aa, yg makanan luar just Pradeep (Sri Lankan) nyer mutton curry jer (aku tulun belikan mutton halal utk die). Selain tu, Ajan/Emi nyer paprik, Ayib nyer bihun & Atikah/Siti nyer karipap yg memang aku dah pulun makan kat tangga lagi reramai (Ajan ngan Apis) mase bawak turun. Hehe... hampeh tak kitorang?!

Lepas dah bosan ngan party tuh, aku balik pegi Tadarus plak... ish ish ish aku nih... semer buleh masuk daaaa... insaf plak. Takde aa buat mende2 pelik sgt mase party, just lepak ngan member India (PhD student satu lab ngan Mat Rusop), then sensei Material Eng tuh, then budak Brazil tuh, last2 skali ngan Mezianni Rim (PhD student) & Charu (Master student) sebelum aku balik pi tadarus. Lama gak duk tadarus tuh... aku tak makan lagi dah, just wakil utk aku nyer kawasan jer aa dlm mesyuarat utk majlis buka puasa utk Masjid Nagoya 2 minggu lagi. Lepas tuh ajar Kohai (Helmi, Yusran, Mat Yie, etc) pasal homepage... Kucai aa pandai ngajar diorang pasal HTML basics, bagus Kucai. Actually, I just wanna bring a new interest among my juniors... asyik lepak main game jer ngan komputer, takde pekdah langsung... perabih letrik & mase jer. Kalu siap homepage sebijik ker nampak gak hasil, iye tak?

Okay aa dulu, nok tido nih... wassalam.

No comments: