Sunday, October 05, 2003

Ahhh... siap gak akhirnya setting utk PHP Calendar utk Kucai nih... dah 2 ari 2 malam dah menekan jiwa aku, especially dlm 2 jam terkahir nih. Abis aku nyer schedule hancuss... ingat nak tgk citer Laila Isabell tadi, tapi hmm... tak sempat dah kot nih, tido lagi best kot. Kucai nyer server agak hampeh kot... PHP setting die tak betul. Aku install kat aku nyer server 5 minit jer... kat server die 5 hari! Last2 skali masuk kat server aku jer aa... die buat IFRAME call dari hp kat server die. Sabor jer la Jusoh... nko tu kan penyabor orgnyer...

Tengah setting utk Kucai...


Btw, router aku yg connect semua komputer kat rumah nih tetiba kong plak malam tadi. Tgh duk surf2 internet, tetiba kuwar notice "Network cable is unplugged"... ingatkan Kucai tukar setting ape2 kat router tu ker dari kom die, gi cek kat bilik die... sama gam simptom tu kat kom die. Sah router nih dah tak betul. Rosakkk!!!

Tapi ok gak aa Kucai jadik penyelamat... die dah belikan router baru jap tadi. Kol 7PM bertolak dlm sejuk2 gi ke Osu Kannon... usha2 mane yg best. Last2 skali sbb kedai dah nak tutup, "Ala Kucai... nko beli jer aa yg Corega tuh... ade 54Mbps wireless, throughput speed pun tinggi dlm 90 mbps gitu, dapat PCMCIA card terus utk wireless (G) 2.4GHz band, etc." "Beli barang yg penting puas hati, harga mahal sket pun takpe... yg penting semer cukup, tak gitu?" Argghh... pandai aa aku klentong, lebih kurang camtu aa aku cakap kat Kucai... last skali die beli.. harga KPY20,000+ tuh! (RM600). Alaa.. die bayor ngan credit card, cakap takde duit pon... ade gak sebenarnyer, aku tau die sajer nak klentong aku. Nak save duit utk kete aa tuh konon!

Balik rumah, sambil Kucai tgh setting tuh, aku cek aa kat internet camner nak hantor kilang balik aku nyer router Buffalo BLR2-TX4 yg hampeh nih! Ape aa Buffalo... semer router die ade masalah sama... semer ade masalah ngan DIAG... takleh self diagnostics! System dalam tak betul aa tuh. Overflow kot.

Then, lepas dah semayang & ngaji Koran semer... try tepon Ja, tapi takde jawapan plak. Maybe dah tido kot... dah lewat sgt call tadi. Ade aa dlm 3 kali gak call tadi... tapi semer takde jawapan, TMTOUCH nyer voice messaging tu jer aktif menjawab. Tak tido agaknyer operator tuh...

Dah 2-3 ari dah aku nak call Ja nih... smlm tadi nak call gak, tapi tak sempat sebab lama sangat borak ngan Adik In & Ma... memacam Ma citer. Aboh masuk hospital rupanya ari Selasa lepas... tapi dah kuwar dah kelmarin. [Edited] Ngan adik Li nak amik SPM... budak tuh main2 betul aa, aku pun risau pasal die, Ma lagi aa 8 juta kali ganda risau nyer. Ntah die buat ke tidak ape yg aku suruh ari tu. Takpe aa, die yg bentuk masa depan die, bukan aku. At least semer org dah buat yg terbaik utk tolong die. Btw, pagi tadi termimpi Ja sebenarnyer (HEPI!!!)... agaknya sbb nak call sgt2 nih. Asyik masa tgk mengizinkan jer selalu... ape2 pun... sabar... Insyaallah, ade aa tu... kalau rezki tak kemana...

No comments: