Thursday, October 16, 2003

Alhamdulillah, tengah hari tadi result exam semester lepas dah kuwar. Syukur sbb aku lulus semua subjek yg aku ambik. Digital Circuit =A; Electronic Devices I =B; Electronic Devices II = A; Electromagnetic Wave = B; Circuit Theory = B; Digital Signal Processing = B; Software Systems =A; etc (subjek bukan major tu tak kesah... yg Shakai Kiban Kougaku =A; Bouzai Anzen Kougaku =B). Semester nih takde subjek yg dapat C... syukur.

Tapi banyak subjek yg rugi sbb dah tak larat sgt ari tu. Contohnyer macam EM Wave nyer final... tak dapat buat baik sgt sbb sebelum tu xm Electronics Device I yg giler2 susah cam anak ayam! Kalu buleh satu buku kena hapal. Mujur aa EM Wave tu ade mid-term xm, buleh aa tulun sket... dpt aa B. Alhamdulilllah... syukur. DSP tu pun rugi gak... last minute nyer study nyer pasal aa. Lagipun mase ari xm tu duduk kat depan pintu kot... bebudak yg dah abih xm kuwar lalu straight kat depan, tensenn nyerrr... tak syok nak pikir. Circuit Theory tu pulak lupa nak stadi satu bende, walaupun bende tu mmg dah rase cam akan kuwar... sbb last minute gak kot... tak sempat nak kejar. Mase dah dekat nak xm tu sbb buat latihan pasal mende lain... satu perkara yg simple tu pulak lupa... alih2 kuwar xm. Amik nko... satu soalan takleh jawab... soalan no 1 yg paling senang plak tuh... hmm...

Petang tadi plak jumpa Yusran ngan Elmi kat kaikan, bagi khidmat nasihat kat diorang pasal diorang nyer study route lepas nih sampai final year. Mane field nak masuk... mane senang mane susah... tapi mmg semer mencabar aa. Kalu Kucai ade gak baru aa best sket, buleh die citer pasal Communication. Sbb aku jer ade... aku buleh citer pasal Semiconductor/ Electronic Devices jer la. Lepas tu bagi report lab experiments yg lepas2 (sem 2, 2nd year), tu jer aa yg aku buleh bagi... yg lain biar diorang gambatte sendirik aa pulak. Mmg aku nak tolong diorang, tapi rasenyer pertologan terbaik adalah supaya diorang study by their own, bukannya mengharapkan latihan dari senior sgt. Aku akan bagi past year paper jer kat diorang nanti... aku nak tgk diorang gambatte buat tu semer. Kalu tak dpat buleh aa aku bagi aku nyer solution lepas tu.

Okaylah panjang sgt citer nih... tido plak. Wassalam.

No comments: