Thursday, June 12, 2003

Sejak kelmarin agi aku sibuk sket nak settlekan NEC Internship nyer resume. Smalam aku gi jumpa Wada Sensei sbb nak jadikan die university contact kat dlm resume tu. Lepas tu, balik umah terus call Takayama (MRI) utk tanyer pasal research kat university & ape yg nak buat kat NEC nanti. Aku budak tahun 3, alih2 die tanyer ape research kat univ... blank aa. Budak tahun 4 baru aa wat research. Ntah ape2 aa... Tapi, Takayama cakap tulih jer ape2 pasal research yg nak buat nanti... klentong jer aa.

Mlm tadi, aku bace aa pasal Mat Rusp nyer journal yg die bagi kat aku ari tu. Maklumler, nak klentong pon kena aa ade asas gak, mane buleh main klentong barai cam tu jer... "Ape baranggg!". Buku 'Electronic Devices & Circuit Theory' tu pun aku bace gak aa... nak tahu camner silicon fabrication kat Intel New Mexico. Then, carik sket bahan dlm internet... carik pasal doping, carbon, boron, phosporus, etc.

Dah nak tido camtu baru aa aku start nulih resume tu... sambil berbaring atas 'futon' (comforter). Pusing2... last2 skali siap gak aa resume tu aku tulih atas kertas conteng. Semer dlm bahase Jepun (tu yg susah tu). Sambil rujuk kat buku sket, Mat Rusop nyer journal sket, internet sket. Dlam kul 3:30AM gitu, Alhamdulillah, semer dah siap. Semayang Subuh, then tido.

Bangun kol 9:45 pagi tadi (then tido balik sampai kol 11 gitu kot) sambil tgk BBC News. Bila dah bosan sgt2 kat atas futon, bangun mandi aa pulok. Mandi, semayang Zohor, then sambung ngan resume smalam. Kali nih proses taip plak. Bila abis taip, scan gamba passport (bukan gamba aku jer... gambo Ja pun scan skali gak :) ), transfer ke komp aku, insert kat dlm resume tu. Then, bila dah settle check utk kali ke-8, buat attachment antor kat Takayama (MRI). Settle keje aku utk resume NEC nih. Lepas nih, banyak agi kot dokumen yg nak kena settlekan... musti banyak nyer aa. Borang perjanjian semer2... maklumlah, dapat duit nyer pasal, musti banyak mende aa...

Malam nih nak wat lab report plak. Esok awal2 pagi dah kena bangun utk angkat khemah utk NITIA nyer gerai kat NIT University Festival. Banyak betul keje aku sejak-2-menjak nih... memacam!

No comments: