Sunday, June 08, 2003

Ari semalam aku abiskan ngan memacam aktiviti! Petang smalam gi "Meidaisai" (Nagoya Univ. Festival)... best nyer! Macam artis plak jadinyer, maklumler skarang dah ada handycam, gi memane sure exchange cam ngan Kucai. Tapi tadi SeeDee (CD) yg jadik cameraman aku. Tengok universiti festival yg meriah camnih, teringat kenangan lama kat UM graduation day dulu. Lepak reramai ngan Lipan, Lamset, Joey, Kumin, Ashir & Para-Para kat gerai 4th Residential College time konvo. Best nyer kenangan lama... teringat abg Bob (drebar kolej yg antar nasik bungkus utk kitorang kat Pusat Asasi Sains UM), college president (nama lupa daaa ??), kakak API yg slalu tegur kitorang (n blanjer gak), makcik dining hall yg kire geng kamcing kitorang, warden yg anti kitorang dan memacam agi aa. Member2 sane mmg best cam "anak ayam"!

Balik ke citer kat Meidaisai tadi, dah busan pusing2 gerai Jepun yg jual makanan yg nampak cam 'lazat' tu (semer haram nyer aa), last2 skali gi kat gerai Malaysia yg joint venture Ayib, Jamilah sensei & Op. Amik gambar sket2 kat gerai diorang... tetiba Op offer cekodok free... "He he... best.. best.., best sebab FREE!" Lepas tu aku beli aa (ape nama kuih nih haa... aku lupa daa) sebab diorang bagi murah sket. Harga asal JPY150, tapi dapat JPY100 jer... lazat gak :)

Mlm tadi plak tgk Matrix Reloaded. Aku tanak pi tgk sebenornyer, tapi sbb alih2 ramai plak nak pi tgk (Apis, Kucai n Kodek<--datang dari Gifu)... last2 skali aku tertewas gak aa. This's my first movie in Japan! Sbelum nih tgk DVD/DiVX/XViD jer... paling "saitei" pun videotape. Maklumlah, mane ade duit nak spend JPY1000 just for a movie, lagipun ade aa sbb nyer yg aku sorang jer yg tahu. Tu aa sbb utama sebenarnyer. Tapi takpe aa... (arghhh... aku rase bersalah giler nih!).

Bali umah semayang Isya', then Kucai jemput makan mee goreng... pedas tahap "dewa naga"! "Nko letak cili boh ke biji cili nih Kucai?" Mujur aa aku pandai 'betulkan' mee goreng die tu, aku letak gula & tambah garam sket... lepas tu ok gak aa. Makan ngn kentang goreng best gak! (Mane ade org makan mee goreng ngan kentang goreng dlm dunia nih...???

No comments: