Sunday, June 06, 2004

Ari nih pegi Nagoya University Festival... sengsorang jer. Bukannyer nak gi tgk sgt die nyer gerai2 tu... nak pegi tgk die nyer GaN gallium nitiride research sebenarnyer, sbb diorang bagi peluang utk melawat research room yg best2. Memula silap pegi research room aa... Nafa cakap Tanimoto, so pegi aa kat bangunan IB tingkat 8, tp silap daa... kat situ buat ITS & mende2 yg sewaktu dgnnya... tu lab computer & communication eng aa. Aku turun bawah balik... rupa2nya yg kat puntu masuk tu, Mizutani sensei aa yg buat GaN research. Aku pegi aa cek... naik tingkat 3 plak... masuk bebudak die tunjuk aa kat aku memacam... tp diorang dah tak buat lagi LED & LD... tinggalan Prof Akasaki dulu ada aa kat situ, diorang skaran nih buat GaN substrate dan GaN based display... tp cam jauh lagi jer... susah tu. Hmm... ingatkan diorang ade buat laser gak, nak gak aku tau diorang nyer progress, tp lain plak citernyer.

Takpe aa, kol 4 camtu aku blah... lalu jalan2 bali air botol 30 yen jer sbb gerai dah nak tutup (harga asal 140 yen), then tgk persembahan tepi jalan tu... hebat gak mamat tu main baling2 api, pisai, bola, etc... susah nak tgk live... lama gak aku stay situ sampai abis persembahan die... haha.

Balik singgah rumah Pantrex amik ayam dulu, diorang tgh tido rupenyer... then gi Seiyu beli roti stok utk esok...

Ok aa dulu beb, takdok mende sgt nok citer aa... npk smayang pulok nih. Bye & wassalam.

No comments: