Saturday, January 24, 2004

Mlm tadi pukul 9 ml akhirnya pemilihan pertama utk masuk research tahun akhir dah pun ditutup. Ramai la jugak bebudak tunggu kat lab kom tuh menantikan saat2 akhir utk pindah research... sbb banyak yg computer & communication tu cam terlebih kuota... aku rilek jer la, sbb Prof Egawa nyer lab just tinggal 3 org drpd kuota 15 org utk day course students. Alhamdulillah... sekurang-kurangnya aku dah sah duk kat lab Egawa tu la... lepas nih tinggal usaha jer la yg tentukan kejayaan aku. Usaha adalah segalanya dalam hidup... tu la aku nyer life sejak dulu. Tgh hari tadi Mat Rusop call aku dlm kol 11 gitu... lama gak aa borak ngan die... memacam bagi nasihat terakhir utk aku sbb ari nih last kan. Mujur aa pada Mat Rusop Dr Ishikawa tu baik, mmg aa die strict tapi die rajin... ok aa. Aku risau satu tu jer. Mat Rusop cakap lagi baik kalu aku buat laser sbb under Prof Egawa terus, then budak master yg tahun 1 skarang nama Ohta kun akan masuk tahun 2 bulan 4 nanti, so boleh guide aku utk tahun 4. Takde budak master tahun 1 yg ganti die... so Mat Rusop ckp senang gak aa utk aku masuk master. Insyaallah... harap2 pada Allah semoga aku dapat masuk buat laser GaN tu. Aku pun rase buat laser lagi bagus dari LED, sbb laser lafi susah dari LED. So, aku boleh kuasai semua device... laser, led, dan jugak HEMT sekaligus. Mmg taktik nih best sgt... tapi baru impian jer skarang, belum masuk lagi tak tau lagi camner kan. Doa2 jer la.

Akhirnya semua penin2 utk masuk research nih berakhir jugak akhirnya... Alhamdulillah dengan semuanya... lepas nih gambatte ngan report experiment terakhir aku, dan berusaha bersungguh2 utk exam aku... just 2 jer, Prof Jimbo nyer Opto-electronics next week (3 Feb) dan Prof Arai nyer Integrated Circuit yg maybe dlm minggu yg sama (tak tau lagi). Gambatte neh :)

No comments: