Thursday, April 21, 2005

Dari pagi berlari sampai malam

Nih la idup... pagi bangun tido, terus bergegas dtg lab... awal gak pagi tadi, kol 8 sampai skolah. Plan semalam nak dtg kol 6-7 pagi, tp terbangun lambat aa... 7:02AM baru terbangun... nih kes tutup jam loceng nyer pasal aa nih.

Sampai skolah, 8:10 dah masuk clean room, buat HCl etching utk sample aku 2 ari lepas. Then load dlm evaporation beam chamber for Al deposition. Berpusing kepala, tangan ngan kaki nak kejar mase nyer pasal... kol 8:05AM (jam clean room) abis setting, terus berlari keluar pegi lecture hall utk kelas Yamamoto sensei. Alhamdulillah la jugak sbb partner Jepun duk sebelah best la jugak... Yonaha pun ade kat depan jer, so taklah cuak sgt cam kelas first time last week. Jepun tu pun baik jer ajar aku... kelas nyer kerja pun tak teruk sgt hari nih... kire menarik aa jugak.

Abis kelas, berlari balik lab... Takashima n Orioka dah pun ada tunggu aku, BAGUS!!! "Kol 11 nnt kite stat", aku kate kat diorang aa nih. Then, stat la kerja aku... dari deposition Al, lift-off sampai RTA annealing. Lepas diorang balik dlm kol 5:30 PM tadi, aku sambung lagi photolithography dan sekarang nih tgh vacum utk Ni/Au deposition. Lama gak nunggu nih... dlm 90 ke 120 min. Makan aa megi dulu, ntah satu hape tak telan lagi hari nih... kebulur betul aku nih!

Hmm... pasal scholarship, aku dah jumpa dah Mr Yamaguchi (Foreign Student Office) siang tadi, memacam die tanyer aku pasal visa ari tu... scholar pun banyak die tanyer. Aku skarang nih jadik private student katenyer. Pasal JPA x approve lagi scholarship aku pun die dah tau... aku amik die nyer tel & fax number skali utk Husna (KUKUM) antar financial affidavit kat die nanti.

Okay aa dulu... makan & buat report electromagnetic nih sementara tunggu abis vacum. Bye & wassalam ;)

No comments: